Zad1. w klasie jest 27 uczniów. 33 1/3 chodzi na zajęcia sportowe. ilu uczniów chodzi na zajęcia sportowe ?

zad2.
W sklepie odzieżowym cenę bluzki obniżono o 15%. kosztuje teraz 51 zł.
Ile ta bluzka kosztowała przed obniżką?

proszę pisac razem z obliczeniami ,
i zależy mi na szybkiej odpowiedzi.
bardzo proszę o pomoc. 10 punktów, dostanie ten kto będzie najszybszy.
Tylko prosze rozwiązać dobrze. :)

3

Odpowiedzi

2010-03-04T20:26:10+01:00
27* 33.3%=9

51:75%=51:0.75=68
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T20:30:34+01:00
Zad.1
27- liczba uczniów
1/3- liczba uczniów uczęszczających na zajęcia sportowe
obliczenia:
1/3*27= 9

zad.2
51zł- cena bluzki po obniżce
15%- obniżka
obliczenia:
100%-15%=75%
51zł=75%
51/75=0,68
100*0,68=68- cena bluzki przed obniżką


Nie zapomnij o odpowiedziach raz się na tym przejechałam :)
2010-03-04T20:30:54+01:00
1.
27×33.3%=27×0,333=9
odp: chodzi 9 uczniow
2.
x-poczatkowa cena bluzki
x-15%x=51
0,85x=51
x=51:0,85
x=5100:85
x=60
odp: przed obniżką kosztowała 60zl