Odpowiedzi

2010-03-04T20:24:05+01:00
0,04*2 - masa substancji
2+3 - masa roztworu
(0,04*2+0*3)/(2+3)=0,08/5=0,016*100%=1,6%
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T20:26:31+01:00
Mamy tutaj 2 roztwory. Jeden 2kg roztwór soli o stężeniu 4% oraz ten nowy po dolaniu 3kg wody.
Należy teraz sprawdzić ile soli mamy w naszym pierwszym roztworze.
2kg zapiszemy jako 2000g dla łatwości obliczeń. Z tych 2000g 4% to jest sól więc:
Mamy więc 80g soli i 2000 - 80 = 1920g wody.
Po dodaniu do tego 3kg wody (3000g) otrzymamy roztwór 80g soli oraz 4920g wody.
Obliczamy steżenie:80 dzielone przez 4920 razy 100% =1,626...%=około 1,6%

Odp: Procentowa zawartość soli w uzyskanym roztworze to 1,6%.

1 5 1