Odpowiedzi

2009-10-21T14:06:42+02:00
1. Mieszaninę rozpuścić w wodzie, przefiltrować na sączku, a następnie odparować powstały roztwór. Na sączku zostanie pieprz, po odparowaniu zostanie sól.
2. Makaron, mętna woda.
3. Kilka kropel wody odparować na szkiełku zegarkowym - zostanie biała mieszanina soli rozpuszczonych w wodzie.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T14:25:30+02:00
1. W tym przypadku wiedząc, że sól rozpuszcza się w wodzie, wystarczy do mieszaniny wlać wodę, która rozpuści sól następnie taką mieszaninę przepuścić przez filtr. Na filtrze pozostanie pieprz, a za filtrem otrzymamy wodę z solą . Następnie odparowując wodę otrzymamy w naczyniu sól. I gotowe ! ;))
A zastosowaliśmy tu : filtrację oraz odparowywanie.

2.Metodą DEKANTACJI można rozdzielić np.: wino .

3.Odparować wodę (oczywiście ,jak na DOWÓD ,to tylko troszkę) na szkiełku zegarkowym. Wtedy zostanie mieszanina soli rozpuszczonych w wodzie.

Mam nadzieję ,że pomogłam ;)):*

Pozdrawiam Serdecznie ;-)
1 5 1