Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T20:30:27+01:00
A)
2Na + 2H₂O = 2NaOH + H₂

46 g Na - 80 g NaOH
x - 160 g NaOH
x = 92 g Na

b)
Na₂O + H₂O = 2NaOH

62 g Na₂O - 80 g NaOH
x - 160 g NaOH
x = 124 g Na₂O

2. Węglan wapnia stosuje się:
- do produkcji kredy
- jako środek ścierny w pastach dozębów
- proszek do pieczenia
2010-03-04T20:30:39+01:00
1.
a)
2Na + 2H₂O -> 2NaOH + H₂
46g-80g
xg-160g
x=92g
b)
Na₂O + H₂O -> 2NaOH
62g - 80g
xg - 160g
x=125g
2.
-wybielanie ścian
-zaprawa murarska
-sadownictwo