Odpowiedzi

2010-03-04T20:31:25+01:00
1. Do lądowego:
ciało spłaszczone grzbieto-brzusznie ,oczy osłoniete powiekami, placzaste kończyny,wilgotna skora umozliwiajaca wymiane gazowa,workowate pluca
wodnego: konczyny cztero i pieciopalczaste , blona spinajaca palce
2.sucha skóra,
płuca,
zrogowacialy zewnetrzny naskorek,
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T20:31:33+01:00
PŁAZY
wodne:opływowy kształt ciała, skóra pokryta śluzem, obecność błony pławnej
lądowe:palczaste kończyny, płuca, skóra pokryta śluzem, powieki, komórki barwnikowe, oddychanie skórne

GADY:
ląd:zmiennocieplność, rozwój na lądzie, są drapieżne, płuca, zęby jadowe
woda:jajorodność, jaja otoczone nieprzepuszczalną dla wody osłonką
2010-03-04T20:33:05+01:00
1. skóra pokryta śluzem, umożliwia wymianę gazową na lądzie i zmiejsza opór ciała podczas pływania. Pory, małe dziurki w skórze dzięki którym powietrzy i woda wnikaja do organizmu. Komórki barwnikowe.

2.Przede wszystkim grba skóra pokryta łuskami, u żółwi i krokodyli- tarczki. Klatka piersiowa i narządy zmysłów.


Wyczytane z książki do biologi.
Pozdrawiam ;) !