Odpowiedzi

2010-03-04T20:35:37+01:00
Uczynki miłosierdzia względem duszy
1. Grzeszących upominać.
2. Nieumiejętnych pouczać.
3. Wątpiącym dobrze radzić.
4. Strapionych pocieszać. - pomagac w kłopotach innym
5. Krzywdy cierpliwie znosić.
6. Urazy chętnie darować. - zapominac i przebaczac dla ludzi którzy zrobili cos złego
7. Modlić się za żywych i umarłych.
Uczynki miłosierdzia względem ciała
1. Głodnych nakarmić. - pomagac potrzebujacym głodnym
2. Spragnionych napoić.
3. Nagich przyodziać.
4. Podróżnych w dom przyjąć.
5. Więźniów pocieszać.
6. Chorych nawiedzać. -odwiedzac chorych w szpitalach aby nie czuli sie samotni
7. Umarłych pogrzebać.
2 3 2
2010-03-04T20:36:20+01:00
Względem ciala
1. Łaknących nakarmić.
2. Pragnących napoić.
3. Nagich przyodziać.
4. Podróżnych w dom przyjąć.
5. Więźniów pocieszać.
6. Chorych nawiedzać.
7. Umarłych pogrzebać.

Względem duszy
1. Grzesznych upominać.
2. Nieumiejących pouczać.
3. Wątpiącym dobrze radzić.
4. Strapionych pocieszać.
5. Krzywdy cierpliwie znosić.
6. Urazy chętnie darować.
7. Modlić się za żywych i umarłych.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T20:37:12+01:00
XVIII. Siedem uczynków miłosiernych względem duszy.

1) Błądzących upominać.- pomagać ludziom nawrócić się do Boga 2) Nieumiejętnych nauczać. - pokazywać ludziom, niewiernym poprawną drogę życia, modlitwy
3) Wątpiącym dobrze radzić. - pomagać ludziom podjąć dobrą decyzję
4) Smutnych pocieszać.- w razie smutku dobrze radzić pocieszyć 5) Krzywdy cierpliwie znosić. - nie denerwować się, nie oddawać za zło nam wyrządzone
6) Urazy chętnie darować.
7) Modlić się za żywych i umarłych.

XIX. Siedem uczynków miłosiernych względem ciała.

1) Łaknących nakarmić.- pomóc ,,niedożywionym''
2) Pragnących napoić. - dać pić, złagodzić pragnienie
3) Nagich przyodziać. - pomóc w sytuacji materialnej innych ludzi
4) Podróżnych w dom przyjąć.-to chyba jasne :D
5) Chorych nawiedzać i ratować.- nie opuszczać ludzi chorych pomagać im
6) Więźniów wspierać.- czyli nawet jak ktoś się wydaje zły to go nie odrzucać
7) Umarłych grzebać. - dbać o ludzi nawet po ich śmierci
2 2 2