Możecie mi DZISIAJ podać odmiany czasowników: essen, sprechen, lesen, fahren, schlafen i laufen??? Bardzo proszę! Podajcie mi z osobami i napiszcie czy to jest z umlautem czy bez np. er/sie/es fahrt (z umlautem) ihr fahrt (bez umlautu) itd. Wiem tylko te dwie osoby przy tym czasowniku! Podajcie mi resztę! Powtarzam, że muszę mieć to dzisiaj bo jutro mam z tego kartkówkę!!! Wielkie dzięki!!!

2

Odpowiedzi

2010-03-04T20:38:36+01:00
Fahren:
ich fahre
du fahrst
er,sie,es : fahrt
wir fahren
ihr fahrt
sie fahren
--------------------------------------------
schlafen
ich schlafe
du schlafst
er,sie,es: schlaft
wir:schlafen
ihr schlafr
sie schlafen
--------------------------------------------------
essen
ich esse
du isst
er sie es isst
wir essen
ihr esst
sie essen
-------------------------------------------------
sprechen
ich spreche
du sprichst
er sie es spricht
wir sprechen
ihr sprecht
sie sprechen
---------------------------------------------------
lesen
ich lese
du liest
er sie es liest
wir lesen
ihr lest
sie lesen

Proszę ; )
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-04T20:42:53+01:00
Ich esse wir essen
du isst ihr ist
er/sie/es ist sie/sie essen

ich spreche wir sprechen
du sprichst ihr spricht
er/sie/es spricht sie/sie sprechen

ich lese wir lesen
du liest ihr lest
er/sie/es lest sie/sie lesen

ich fahre wir fahren
du fahrst ihr fahrt
er/sie/es fahrt sie/sie fahren

ich schlafe wir schlafen
du schlafst ihr schlaft
er/sie/es schlaft sie/sie schlafen

ich laufe wir laufen
du laufst ihr lauft
er/sie/es lauft sie/sie laufen

Przy du fahrst a jest z umlautem
przy er/sie/es fahrt a jest z umlautem