Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T20:45:13+01:00
Oblicz obwód trójkąta równoramiennego o podstawie 6 cm i o polu 30 cm2

a=6
P=30cm²

P=1/2*a*h
P=1/2*6*h
30=1/2*6*h |×2
2*30=6h |÷6
60/6=h
h=10

b²=a²+h²
b²=6²+10²
b²=36+100
b²=136
b=√136
b=4√6

L=a+b+b
L=6+4√6+4√6
L=6+8√6
:D

2010-03-04T20:45:21+01:00
P=30cm2
Podstawa=6cm
Wzór: A*h*1/2----- 6*h*1/2=3*h
30:3=10
10:1/2=5 lub inaczej- 6*10*1/2=30cm2


ODP.:Podstawa=6cm, wysokość=5cm

LEGENDA:

*-RAZY

Mamnadzieje że pomogłem. POZDRAWIAM!

PS:licze na ocene "najlepsze rozwiązanie":)