Odpowiedzi

2010-03-04T20:45:05+01:00
Aby uniknąć narażenia należy dbac o higienę osobistą ;SD
9 2 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T20:48:56+01:00
A) przestrzeganiu zasad higieny osobistej i higieny żywienia
b) dokładnym przebadaniu weterenaryjnym mięsa
c) dokładnym dogotowywaniu lub smażeniu mięsa
d) odkażaniu odchodów ludzkich
e) nie nawożeniu pól ludzkimi fekaliami
f) unikaniu bezpośrednich kontaktów ze zwierzętami (np. psy przenoszą bomblowca, który jest bardzo niebezpieczny dla człowieka)
g) zmiana diety i preferowanych potraw na roślinne
h) higienicznym utrzymywaniu bydła, uniemożliwianiu spożywania pokarmu zanieczyszczonego kałem ludzkim lub picia płynów wydobywających się z ustępu
i) budowie zamkniętych ustępów, uniemożliwiajacych rozprzestrzenianiu się larw tasiemca wraz z kałem ludzkim
j) niszczeniu lub sterylizacji mięsa w którym stwierdzono obecność wągrów
k) likwidacji nosicielstwa tasiemca przez człowieka drogą odrobaczania osób, u których przy okresowym badaniu ludności stwierdzona została obecność pasożyta
l) okresowa kontrola lekarska ludności
m) odrobaczanie żywicieli pośrednich
n) likwidacja lub leczenie chorych zwierząt
o) częste jedzenie pestek dyni lub skoncentrowanego oleju z pestek dyni gdyż pomaga on w zwalczaniu tasiemców i pozwala często wyeliminować natręta w pierwszych fazach jego rozwoju w jelicie cienkim człowieka
p) również czosnek działa podobnie zaleca się więc jego spożywanie
q) stosowanie zapobiegawczych środków na robaki pasożytnicze np. Pyrantell
16 4 16
  • klus
  • Początkujący
2010-03-04T20:49:23+01:00
- myć ręce przed każdym posiłkiem, po korzystaniu z toalety i po kontakcie ze zwierzętami
- unikać spożywania surowego bądź niedogotowanego/niedosmażonego mięsa
- unikać kupowania produktów spożywczych (zwłaszcza mięsa i ryb) na targu czy z innych niepewnych źródeł, zamiast tego kupować w sklepie gdzie te produkty przechodzą kontrolę
- owoce i warzywa zawsze myć dokładnie przed spożyciem
10 4 10