Bociany przyleciały do swojego starego gniazda 5 kwietnia. Po 140 dniach znów odleciały do ciepłych krajów. Bociany odleciały w :
a.pierwszej połowie września
b.pierwszej połowie sierpnia
c.drugiej połowie września
d.drugiej połowie sierpnia
piszcie też obliczenia ; D

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T20:49:54+01:00
5 kwiecień [kwiecień ma 30 dni] 140-25=115
w maju [maj ma 31 dni ] 115-31=84
w czerwcu [czerwiec ma 30dni] 84 - 30 =54
w lipcu [lipiec ma 31 dni] 54-31 = 23
BOCIANY ODLECIAŁY 23 SIERPNIA

odp. d
5 3 5
2010-03-04T20:51:19+01:00
5 kwiecień (30 dni) więc brakuje 25 dni do 1 maja
potem 31 dni maja
30 dni czerwca więc już jest 86 dni
+ 31 dni lipca wiec jesteśmy na początku sierpnia a zostało 23 dni więc mamy 23 sierpień = druga połowa sierpnia
1 5 1
2010-03-04T20:56:10+01:00
ODP. D
25(kwiecień)+31(maj)=56+30(czerwiec)=86+31(lipiec)=117+31(sierpień)=148= 2 połowa sierpnia
2 1 2