Odpowiedzi

2010-03-04T23:53:59+01:00
4x alfa = 212-Po + 16 (do masy atomowej) i + 8 (do liczby masowej) czyli 228-U

4x beta = 228-U - 4 (do liczby atomowej) czyli 228-Rad

Odp: 228-Rad
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T00:04:12+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A.............4........0.......212
...X------>4...α + 4....β +..... Po
Z.............2.......-1.......84

A = 4*4 + 212
A = 16 + 212
A = 228

Z = 4*2 + 4*(-1) + 84
Z = 8 - 4 + 84
Z = 88

Szukanym izotopem jest rad (Ra)
4 4 4