Odpowiedzi

2010-03-04T20:57:19+01:00
LĄD: palczaste kończyny, płuca, skóra pokryta śluzem, powieki, komórki barwnikowe, skórne oddychanie

WODNE: opływowy kształt ciała, skóra pokryta śluzem, błona pławna
19 3 19
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-04T20:59:03+01:00
A)
przystosowania żab do życia w wodzie:
- błony pławne pomiędzy palcami
- opływowy kształt ciała
- wysoko umieszczony oczy i nozdrza
- ciało pokryte śluzem
b)
przystosowania żab do życia na lądzie:
- kończyny kroczne
- ubarwienie ochronne
- wilgotna skóra
- narząd wymiany gazowej - płuca

źródło: mój zeszyt od przyrody ;)

liczę na naj
35 4 35
2010-03-04T21:01:32+01:00
Ląd:
- Powieki
- Śluz
- Dobrze wykształcone kończyny
- Nozdrza
- Ubarwienie ochronne grzbiet ciemny brzuch jasny
- wykształcenie płuc
- zredukowane lub brak żeber
- Wykształcone ucho środkowe , oddzielone błoną bębenkową od świata zewnętrznego.
- gruczoł łzowy

Woda:
- mała trójkątna głowa połączona z kręgosłupem
- jeden krąg szyjny
- Ubarwienie ochronne brzuch jasny grzbiet ciemny
- linia boczna
- Błona pławna między palcami
- Klapki na nozddrzach
- opływowy kształt ciała
- Ciało pokryte śluzem
10 4 10