Odpowiedzi

2010-03-04T20:58:10+01:00
- Zagarnął należące do Polski Inflanty
- założył Uniwersytet w Wilnie
- Przeprowadził reformę wojska
- Unowocześnił antylerię
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T20:59:44+01:00
Co ważnego Batory uczynił dla Polski?

-utworzył piechotę wybraniecką (zwiększył rejestr kozaków)piechota wybraniecka to stałe wojsko złożone z chłopów.
-Zabronił nietolerancji religijnej(wszelkie jej przejawy karał śmiercią)
-Zaczął tworzyć Ligę Antyturecką
-zdobył wiele twierdz
2 5 2
2010-03-04T21:00:12+01:00
1.Zawarł kompromis z Węgrami
2.Popieral zakony jezuitów
3.Dołączył Inflanty do Polski
1 5 1