Odpowiedzi

2010-03-04T21:13:03+01:00
C=6
h=5
p=30
30=x*5/2
60=x*5
12=x

obw=12+12+6=30 cm

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T21:18:41+01:00
X=podstawa=6cm P=pole trojkata=30cm2
P=1/2x*h
30=1/2*6*h
3h=30 //3
h=10

jezeli wysokosc to 10cm a ona dzieli podstawe na dwie rowne czesci czyli po 3cm to powstaje trojkat prostokatny o nieznanym najdluzszym boku (ramieniu trojkata) obliczamy ze wzoru
a kwadrat=b kwadrat+c kwadrat
a=ramie trojkata b=wysokosc c=polowa podstawy

a kwadrat=10 kwadrat+3 kwadrat
a kwadrat=100+9
a kwadrat=109
a=109pod pierwiastkiem

ob=2a+x
ob=2*109pod pierwiastkiem +6