Odpowiedzi

2010-03-04T21:06:07+01:00
Europejczycy nie odwiedzali wczesniej afryki, poniewaz przed 15 wiekiem zegluga byla slabo rozwinieta i statki nie wyplywaly zbyt daleko od brzegu aby sie nie zgubic, bo jeszcze nei bylo kompasow, a takze mogli sie bac plynac poza europe, bo twierdzono ze ziemia jest plaska
Europejczycy w 15 wieku chcieli sie dostac bardzo do indi droga morska poniewaz ladowa byli narazeni na atak bandytow itp. wiec latwiej bylo dowiesc towary z indi
11 2 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T21:08:23+01:00
Afryka jest kontynentem leżącym po obu stronach równika, w większości na półkuli wschodniej. Od Europy oddzielona jest Morzem Śródziemnym (najmniejsza odległość w Cieśninie Gibraltarskiej wynosi 14 km), od Azji Kanałem Sueskim i Morzem Czerwonym. Przez Afrykę przechodzą zwrotnik Raka i zwrotnik Koziorożca.
20 4 20