Krzys rozbil skarbonke i policzyl,ze bylo w niej 32zl w monetach o nominalach 2 zl ,1 zl ,50 gr,20gr.dwochzlotowek bylo 2 razy mniej niz zlotowek a piecdzieszieciogroszowek bylo 2 razywiecej niz zlotowek .dwudziestogroszowek bylo 10.ile monet bylo w skarbonce?


jas kupowal haczyki w sklepie wedkarskim.Duzy haczyk byl o 7 groszy drozszy od malego .za 8 duzy. hacz. i 6 mal. zaplacil 3,50zl.ile kosztowal duzy a ile maly haczyk


Prosze!

2

Odpowiedzi

2010-03-04T21:33:36+01:00
Nominały: 2; 1; 0,5; 0,2
złotówek było x
2 zł było 0,5x
0,5 zł było 2x
0,2 zł bylo10

a więc równanie:
2*0,5x+x+0,5*2x+0,2*10=32
3x=30
x=10

było 10 złotówek, więc 5 dwuzł. 20 pięćdziesięciogroszówek i 10 dwudziestogroszówek
w sumie:
S=10+5+20+10=45


x -duży
y-mały
układ:

x=y+0,07zł
8x+6y=3,5zł

x=y+0,07
8(y+0,07)+6y=3,5

x=y+0,07
8y+0,56+6y=3,5

x=y+0,07
14y=2,94

x=y+0,07
y=0,21

y=0,21
x=0,28

ODP duży haczyk kosztował 28gr, a mały 21gr
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T21:51:08+01:00
Zadanie 1
a - liczba złotówek = 10
½a - liczba dwuzłotówek = 5
2a - liczba pięćdziesięciogroszówek = 20
10 - liczba dwudziestogroszówek = 10

1zł×a + 2zł×½a + 0,5zł×2a + 0,2zł×10 = 32
a + a + a + 2 = 32
3a = 30 |÷3
a = 10

10 + 5 + 20 + 10 = 45

Odp.: W skarbonce było 45 monet.

Zadanie 2
x - mały haczyk = 0,21zł
x+0,07zł - duży haczyk = 0,28zł

8 × x+0,07zł + 6x = 3,50zł
8x + 0,56zł + 6x = 3,50zł
14x = 2,94zł | ÷14
x = 0,21zł

Odp.: Duży haczyk kosztował 0,21zł, a mały 0,28zł.