Odpowiedzi

2010-03-04T21:11:35+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T21:17:12+01:00
M1=20kg
t1=15°C
m2=?
t2=100°C
t=40°C
C-cieplo wlasciwe wody

ilosc ciepla oddanego przez wrzatek
bedzie rowne il. cipla przyjetego przez wode

m2*C*(t2-t)=m1*C*(t-t1)
m2=m1*(t-t1)/(t2-t)=20*25/60=1/3*25=8,33kg

ODP. należy dolać 8,33kg wrzątku

pozdrawiam
2010-03-04T21:18:44+01:00
Temperatura wrzątku 100 C
Ciepło oddane przez wrzątek = ciepło pobrane przez 20 kg wody
Q=mcDt Dt różnica temperatur
m1*c*Dt1 = m2*c*Dt2
wrzątek ochładza się od 100 do 40 czyli Dt1 = 60 stopni
20 kg wody ogrzewa się Dt2=40-15=25 stopni
zatem
m1*c*60 = 20kg*c*25 c - ciepło właściwe wody tutaj skraca się
m - masa wrzątku - szukana
m1*60 = 20 kg* 25
m1=20*25/60 = 8 1/3 kg osiem i jedna trzecia