Odpowiedzi

2009-10-23T08:40:44+02:00
Wiersz ten symbolizuje tęsknote za ojczyzną, Mówi o tym że osoba która jest na emigracji, z dala od swego kraju mimo piękna zwiedzanych miejsc i uroków kraju w którym przebywa zawsze będzie tesknić za swoja ojczyzną i nic mu jej nie zastapi. żaden inny kraj nie może się równać z naszym ojczystym.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-23T08:46:57+02:00
”Stepy kermańskie” Adam Mickiewicz napisał podczas przymusowej emigracji, która z czasem przekształciła się w swoistą podróż między innymi na Krym (1825r). Mickiewicz użył starej formy sonetu wykształconej przez włoską poezję miłosną XIII wieku (np. Dante). Użył on tej formy by zobrazować nie tylko Krymski krajobraz, ale także jego okolice leżące nad dniestrowym limanem Akermanu. W utworze wypowiada się „ja” liryczne. Mamy podstawy biograficzne uważać, iż jest to sam autor. Podmiot liryczny zwraca się do osoby towarzyszącej, o czym świadczy chociażby zwrot użyty w liczbie mnogiej „Stójmy!”. Trzeba zauważyć, że jest to pierwsze tak znaczące odstępstwo od tradycyjnych i twardych zasad sonetów, w których bohater był samotny. Na podstawie reszty sonetów jesteśmy w stanie ustalić, iż podmiot zwracał się do swego przewodnika imieniem Mirza. Ponadto utwór ukazuje dwa zgoła odmienne obrazy świata przyrody: stepu i morza, które to obrazy z czasem przekształcają się ze słyszalnych w widzialne.Sonet zbudowany jest z czterech zwrotek, z czego w każdej z nich znajdują się po cztery wersy.