Podstawą graniastosłupa jest trójkąt prostokątny o bokach 6cm, 8cm i 10 cm. Wysokość tego graniastosłupa ma dł. 10cm . Oblicz jego pole powierzchni.


Prosze pomóżcie!
Mam to na jutro !
więc to jest ważne!
Pierwszą odpowiedź jaką dostane od razu przyznam punkty!

3

Odpowiedzi

2010-03-04T21:15:27+01:00
6*10=60cm2 (pole 1 trójkąta)
P=2*60cm2+10*6+10*8+10*10=120+60+80+100=360cm2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T21:16:51+01:00
Pole powierzchni wynosi 288cm kwadratowych

musisz dodać pole każdego boku i obu podstaw.

pola boków. są prostokątem więc wzór a*b

6*10=60
8*10=80
10*10=100

pola podstaw. są trójkątami więc 1/2a*h

1/2*8*6=24
a że są obie podstawy więc razem mają 48cm kwadratowych

60+80+100+48= 288cm kwadratowych
1 5 1
2010-03-04T21:18:02+01:00
Pp=1/2 10*6
P=30
P=30*2=60

PB1=10*6=60
Pb2=10*10=100
Pb3=10*8=80
Pc=60+240=300

odp. 300