Odpowiedzi

2010-03-04T21:24:08+01:00
V = a × b × c
V kartonu = 20 cm × 30 cm × 12 cm
V kartonu = 7200 cm³

V w = Pp × h
Pp = πr²
Pp= π 5²
Pp= 25π
V walca = 25π × 12
V walca =300π cm³

6 × 300π cm³ = 1800 cm³

7200 : 1800 =4
100 % : 4 = 25%
Odp. Puszki stanowią 25 % objętości pudełka.

Mam nadzieję, że pomogłam ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T21:32:29+01:00
Najpierw obliczmy objętość pudełka: V=PpxH Pp = 20x30
V=20x30x12
V=7200cm³
Teraz pole jednej puszki: V=PpxH, Pp=πr²
V=π5²x12
V=300πcm² π-przyjmiemy dla PI wartość 3,14
V=942cm²
Teraz pole 6 puszek:
6V=5652

Procent obliczymy tak:
5652÷7200 × 100% =78,5 %