Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T21:23:20+01:00
X - cena małego haczyka
x+7 - cena dużego haczyka

8x+6(x-0,07)=3,5
8x+6x-0,42=3,5
14x=3,92/:14
x= 0,28 zł

0,28-0,07=0,21 zł

Odp. Duży haczyk kosztował 28gr a mały 21 groszy
  • Użytkownik Zadane
2010-03-04T21:28:33+01:00
X - mały haczyk
x + 7 gr - duży haczyk
8 ( x + 7gr ) + 6x = 3,50zł

56 gr + 14 x = 350 gr
14 x = 350 - 56
14 x = 294 / :14
x = 21

Odp. Mały haczyk kosztuje 21 gr a duży 28 gr.