Odpowiedzi

2010-03-04T21:30:50+01:00
1. chlorek glinu- AlCl₃
2.siarczan 4 potasu- K₂SO₃
3. siarczan6 potasu- K₂SO₄
4.azotan 5 magnezu- Mg(NO₃)₂
5. fosforan wapnia- Ca₃(PO₄)₂
6.siarczek baru- BaS
7.węglan amonu- (NH₄)₂CO₃


Mg5- to nie sól lecz 5 atomów magnezu
Cu3PO4- fosforan (V) miedzi (I)
Cu3(PO4)2- fosforan (V) miedzi (II)
Al(NO3)3- azotan (V) glinu
Al(Co3)3- węglan glinu
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T23:52:30+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1. chlorek glinu---------------AlCl₃
2.siarczan 4 potasu-----------K₂SO₃
3. siarczan6 potasu-----------K₂SO₄
4.azotan 5 magnezu----------Mg(NO₃)₂
5. fosforan wapnia-----------Ca₃(PO₄)₂
6.siarczek baru---------------BaS
7.węglan amonu--------------(NH₄)₂CO₃


Mg5-----------------------Błędny wzór
Cu3PO4------------------fosforan(V) miedzi(I)
Cu3(PO4)2--------------fosforan(V) miedzi(II)
Al(NO3)3----------------azotan(V) glinu
Al2(CO3)3---------------węglan glinu