Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T21:56:47+01:00
M - masa molowa

Mc = 12g/mol
Mo = 16g/mol
Mco₂ = 12g/mol + 2 × 32g/mol = 44g/mol

44g co₂ - 12g c
150g co₂ - xg c

x = 150g × 12g ÷ 44g ≈ 40,9g

W 150g tlenku węgla IV znajduje się około 40,9g węgla.
1 5 1
2010-03-04T23:24:39+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MCO2=12u+2*16u=44u
44g CO2------12g węgla
150g CO2-----xg węgla
x=150*12/44
x=40,9g węgla