Jądro promieniotwórcze uległo kolejno ośmiu rozpadom promieniotwórczym w czterem rozpadom betta i czterem rozpadom alfa W ten sposób powstało jądro polonu-212 Ustal od jakiego jądra zaczął się ten szereg rozpadów
pilne błagam pomórzcie

2

Odpowiedzi

2010-03-04T21:59:37+01:00
4×α -> 16/8
4×β -> 0/-4
--------------
razem-> 16/4
Polon 212/84
wiec było to jądro 228/88, czyli Rad
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T00:13:36+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A.............4........0.........212
...X------>4...α + 4....β...+..... Po
Z.............2.......-1.........84

A = 4*4 + 212
A = 16 + 212
A = 228

Z = 4*2 + 4*(-1) + 84
Z = 8 - 4 + 84
Z = 88

Szukanym izotopem jest rad (Ra)
3 5 3