Zad.1 HRABIA WEZWAL SWOICH PODWŁADNYCH DO ZBIERANIA GRZYBOW; ZA KAZDY PRZYNIESIONY GRZYB ZAPLACI TALARA ALE ZA KAŻDY GRZYB TRUJACY ODBIERZE 3 TALARY. ANTEK PRZYNIÓSŁ HRABIEMU 50 GRZYBÓWI ZAROBIŁ 18 TALAROW. ILE ZEBRAŁ GRZYBÓW JADALNYCH, A ILE TRUJACYCH ?

ZAD.2 ZUZANNA MA NA ŚWIADECTWIE 12 OCEN,SAME CZWÓRKI I PIĄTKI. ŚREDNIAJEJ OCEN WYNOSI 4,75 .ILE PIĄTEK MA ZUZANNA NA ŚWIADECTWIE ? ZADANIE Z KLASY 1 GIMNAZJUM .UŁOZYC ROWNANIE Z JEDNA NIEWIADOMĄ I ROZWIAZAĆ ZADANIA

2

Odpowiedzi

2010-03-04T22:10:29+01:00
Zad1/(14)
jadalne-j
trujące-t
razem-50
zarobił-18

j+t=50
j=50-t

18=1*j-3t
18=j-3t
18=50-t-3t
18-50=-4t
-32=-4t/:(-4) obu stronnie dzielisz przez 4
8=t
50-8=42

Odp:antek zebrał 42 jadalne grzyby i 8 trujących.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T22:15:18+01:00
Analiza zadania spr
ilośc grzybów:50 50
jadalne:x 42
trujące:50-x 50-42=8
Zarobek:18 talarów
Cena jadalnego:1 talar
Cena trującego:-3 talary

Rozwiązanie:

x*1=(50-x)*(-3)=18
x-150+3x=18
4x-150=18/+150
4x=168/:4
x=42

Drugiego nie umiem.;D