Polecenie: Opisz okrąg na trójkącie.
a)równobocznym,
b)prostokątnym,
c)rozwartokątnym,

PS. W ogóle nic z tego nie rozumiem, nie wiem co zrobić z cyrklem i tak dalej. Jeżeli ktoś z was mógłby pomóc i rozwiązać to byłabym wdzięczna :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T22:01:43+01:00
A) najpierw narysuj trójkąt równoboczny, potem wyznacz środek kazdego boku trójkata i przeciągnij linie na środek. W miejscu gdzie się połączą wszystkie 3 proste wbij cyrkiel, przyłóż do jednego z wierzchołków trójkąta i narysuj okrąg
23 3 23
2010-03-04T22:02:01+01:00
W przypadku trojkata rownoboccznego i rozwartokatnego musisz narysowac symetralne bokow trojkata i pkt ich przeciecia bedzie srodkiem okregu opisanego na trojkacie

jezeli chodzi o trojkat prostokatny to przeciwprostokatna bedzie srednica zas polowa przeciwprostokatnej bedzie promieniem.
14 3 14
2010-03-04T22:04:56+01:00
A więc po kolei
a) rysujesz trójkąt równoboczny
z każdego wierzchołka rysujesz wysokość opadajacą na przeciwległy bok pod katek prostym
stawiasz czubek cyrkla na przecięciu tych trzech wysokości
rozwierasz cyrkiel na szerokośc do któregoś wierzchołka
i rysujesz okrąg
b) rysujesz trójkąt prostokątny
rysujesz symetralne każdego boku trójkąta (linia, która dzieli pod kątem prostym bok trójkąta na dwie równe części)
stawiasz czubek cyrkla na przecięciu tych trzech symetralnych
rozwierasz cyrkiel na szerokośc do któregoś wierzchołka
i rysujesz okrąg
c) trójkąt rozwartokatny tak samo jak prostokątny

19 4 19