Odpowiedzi

2010-03-04T22:09:46+01:00
2. Obyczje rycerskie:
- ślubowanie damie serca
- wjazd wojenny - wkraczanie do miasta
- wybawienie od śmierci przez zarzucenie chusty
- odpuszczenie grzechów za opłatą
- gotowość do walki zasygnalizowana ściśnięciem ręki
- po zakończeniu zwycięskiej walki rycerz musiał zostać na miejscu przez cały dzień i noc
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T22:11:57+01:00
1) Jagienka ze Zbyszkiem znała sie już od dzieciństwa.. Była dawno juz w nim zakochana ale ukrywała ta miłośc jak sie dowiedziala że on kocha Danuske;p..
Zawsze mu pomagała np. na polowaniu niedzwiedzia dla maćka. Uratowała zbyszkowi zycie. Była bardzo cierpliwa. jej dobroc została wynagrodzona i po śmiercinDanuśki zbyszko dostrzegł w niej piękna mądrą kobiete, I sie pobrali. Mieli razem 4 dzieci.

2) - pasowanie na rycerza
-ślubowanie wierności swojej damie serca
-Odśpiewanie hymnu przed rozpoczęciem bitwy.. była to Bogurodzica
- Zakaz zatakowania posła krzyżackiego.
- obietnica że do konca bedzie rycerz walczył za swoją ojczyznę

Proszę;):D
2010-03-04T22:16:19+01:00
Wątek jagienki i zbyszka polegał na tym że zbyszek ja najpierw uratował w karczmie przed upadkiem ze stołu odrazu sie zakochał w niej gdy zbyszka mieli ściać to ona mu rzuciła na głowe biała chuste i powiedziała moj ci jest
2)rzucanie rekawicy przed pojedynkem
trzymanie sie kodeksu rycerza
udziela pomocy damom
dotrzymuje obietnic wypowiedzianych przez niego