Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T22:17:21+01:00
X - pierwsza liczba
y - druga liczba

30%x-40%y=31,5
40%(x+3y)=81

{0,3x-0,4y=31,5 |*3
{0,4x+1,2y=81

{0,9x-1,2y=94,5 (układ równań, dodając górę i dół)
{0,4x+1,2y=81

1,3x=175,5 |:1,3
x=135
0,3*135-0,4y=31,5
40,5-0,4y=31,5
9=0,4y
y=22,5

Odp. To liczby 135 i 22,5.


2010-03-04T22:32:03+01:00
Roznica 30 % pierwszej liczby i 40 % drugiej liczby wynosi 31,5 a suma 40% pierwszej liczby i potrójnej drugiej jest rowna 81. co to za liczby?

x- pierwsza liczba
y - druga liczba

0,3x - 0,4y = 31,5
0,4x + 3y = 81

0,3x = 31,5 + 0,4y

x= 105 + 4/3y
0,4*(105 + 4/3y) + 3y = 81

x= 105 + 4/3y
42 + 8/15y + 3y = 81

x= 105 + 4/3y
53/15y= 39/ *15/53

x= 105 + 4/3y
y= 11 2/53

x= 105 + 4/3*(11 2/53)
y= 11 2/53

x= 105 + 14 38/53 = 119 38/53
y= 11 2/53