Na placu zabaw bawią się dzieci.Połowa z nich gra w piłkę nożną, 10procent biega bez celu i krzyczy,20 procent gra w gumę,a reszta ,czyli sześcioro dzieci, bawi się w piaskownicy.Ile dzieci jest na placu zabaw?

zróbcie czekam do 22;30

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T22:19:30+01:00
X - wszystkie dzieci
50%x - piłka nożna
10%x - biega i krzyczy
20%x - gra w gumę
6 - piaskownica

50%x+10%x+20%x+6=x
0,5x+0,1x+0,2x+6=x
0,8x+6=x
6=0,2x |:0,2
x=30

Odp. Na placu zabaw bawi się 30 dzieci.
2010-03-04T22:20:27+01:00
X-ilośc bawiacych sie dzieci

½x=gra w piłke nożną
10% z x=0,1x= biega i krzyczy
20%x=0,2x-gra w gumę


x-(½x+0,1x+0,2x)=x-0,8x=0,2x
0,2x=6
x=6:0,2
x=30

na placu zabaw jest 30dzieci.
2010-03-04T22:21:50+01:00
50% gra w nogę
10% biega i krzyczy
20% gra w gumę
6 czyli pozostała reszta bawi się w piaskownicy.

50%+ 10%+ 20%= 80%

6-20%
x- 100%

x= 6*100 %/ 20% = 600/20=30

Odp: Na placu zabaw jest 30 dzieci.