Odpowiedzi

2010-03-04T22:45:05+01:00
A)Z pola przekroju wynika, zże r=3, zatem V=4/3*3³π=36π, P=4*3²π=36π
b) π/6=4/3π*r³ obustronnie *6/π
1=8*r³
1/8=r³
r=1/2
P=4*(1/2)²π=π
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T22:50:16+01:00
Dane:
P przekroju=9 pi
szukane:
P kuli =?
V kuli=?
musimy obliczyć promień
P= pi r2 a więc 9 pi=pi r2 /pi
r2=9
r=3
P=4 pi r2
P=4 pi *9
P=36 pi
V=4/3 pi r3
V=4/3 *27 pi
V=36pi
zad2
V=pi/6
szukane:
P=?
V=4/3 pi r3
pi/6=4/3 pi r3 /:pi
1/6 =4/3 r3 /*3/4
r3=1/8 dm3
r=1/2dm
P= 4 pir2
P= 4 *1/4 *pi
P=pi dm2
30 4 30