Odpowiedzi

2010-03-04T22:44:10+01:00
Oblicz obwód koła o polu 550/7 cm2 przyjmij że pi=22/7

Pole = Pi * r^2

550/7 = 22/7 * r^2
r^2 = 550/7 : 22/7 = 550/7 * 7/22 = 25
r^2 = 25
r = 5

Obwod kola = 2*pi*r = 2*5 * 22/7 = 10*22/7 = 220/7 = 31 3/7
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T22:45:38+01:00
Pole koła =πr²=550/7cm²

r²=550/7π
r=√550/7π=√550:7ײ²/₇=√550/22=√25=5

obwód=2πr=2ײ²/₇×5=²²⁰/₇cm=31³/₇cm
3 3 3