PILNE ! DAJE NAJ ! : ))))
Oblicz objętość piramidy o krawędzi podstawy 6, wiedząc, że pod kątem 30 stopni do podstawy nachylone są
a) ściany boczne
b) krawędzie podstawy

Nie wystarczy sam wynik, proszę aby zad było robione krok po kroku. ;)

2

Odpowiedzi

2010-03-04T23:14:45+01:00
A)
Musisz sama zrobić rysunek
Piramida, to ostrosłup prawidłowy czworokątny, czyli jego podstawą jest kwadrat.
Narysuj wysokość ściany bocznej, czyli wysokość trójkąta równoramiennego
Kąt między tą wysokością a podstawą ma 30 stopni (powstał trójkąt - ekierka), z którego wynika, że
H razy pierwiastek z liczby 3 = 3, czyli H=pierwiastek z liczby 3
V=1/3 x 6 x 6 x (pierwiastek z liczby 3) = 12 x (pierwiastek z liczby 3)

Przepraszam za te zapisy, ale zablokowały mi się symbole matematyczne, nie mogę ich użyć (nie wiem dlaczego)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T01:56:18+01:00
Rozwiązanie w załączniku:-)))