1. Cena brutto leków (wraz z podatkiem VAT w wysokości 7%)wynosi 642zł. Jaka jest cena netto tych leków.??
2.Rowerzyści zorganizowali trzydniową wycieczkę. Pierwszego dnia przebyli ⅔ całej trasy, drugiego dnia -⅙ trasy, a trezciego dnia-pozostałe 9km. Jakiej długości trasę przejechali rowerzyści.??
3. Pole rombu wynosi 63cm², a jedna jego przekatna ma długośc 18cm. Jaką długość ma druga przekątna.??

2

Odpowiedzi

2010-03-04T22:55:48+01:00
1.
107% - 642
100% - x

(642 * 100) / 107 = 64200 / 107 = 600

Odp: Cena netto leków wynosi 600 zł.

2.

2/3x + 1/6x + 9 = x
4/6x + 1/6x + 9 = x
5/6x + 9 = x

Zatem 9 = 1/3x

9 * 3 = 27

Odp: Trasa miała długość 27km.

3.

Pole rombu = e * f / 2
63 = 18 * f / 2
63 = 9 * f /2
f = 63 / 9
f = 7

Odp: Druga przekątna ma długość 7 cm

Pozdrawiam.

PS: Na przyszłość dawaj więcej punktów bo nikt nie rozwiąże szybko twoich zadań.

2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T23:01:28+01:00
1.
107% - 642
100% - x

(642 * 100) / 107 = 64200 / 107 = 600

Odp: Cena netto leków wynosi 600 zł.

2.

2/3x + 1/6x + 9 = x
4/6x + 1/6x + 9 = x
5/6x + 9 = x

Zatem 9 = 1/3x

9 * 3 = 27

Odp: Trasa miała długość 27km.

3.

Pole rombu = e * f / 2
63 = 18 * f / 2
63 = 9 * f /2
f = 63 / 9
f = 7

Odp: Druga przekątna ma długość 7 cm

chyba tak ma być;))
ale nie jestem pewna;**
19 3 19