Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T22:59:28+01:00
Ojciec i jego dwóch synów mają razem 64 lata. Przed 4 laty starszy syn był trzy razy młodszy od ojca , a trzy razy starszy od młodszego brata . Ile lat ma obecnie każdy z nich ?

x - wiek starszego brata 4 lata temu = 12
3x - wiek ojca 4 lata temu = 36
x/3 - wiek mlodszego brata 4 lata temu = 4

64 - 4 - 4- 4 = 52 <-- łaczny wiek 4 lata temu

x + 3x + 1/3x = 52
4 1/3x = 52
x = 52 : 13/3 = 52 * 3/13 = 12

Więc 4 lata temu starszy syn mial 12 lat, ojciec 36, a mlodszy syn 4.

Obecnie kazdy ma 4 lata wiecej, wiec: Starszy syn ma 16 lat, ojciec ma 40 lat, a mlodszy syn ,a 8 lat.
5 3 5
  • Użytkownik Zadane
2010-03-04T23:02:14+01:00
X - wiek ojca
y - wiek starszego syna
z - wiek mlodszego syna

x + y + z = 64
3(y - 4) = x - 4
y - 4 = 3(z - 4)

y = 64- x - z
3*64 - 12 - 3x - 3z = x - 4
64 - x - z - 4 = 3z - 12

y = 64- x - z
4x + 3z = 184
x = 72 - 4z

y = (-8) + 3z
3z = 104/:3
x = 72 - 4z

gdzies sie zgubilem
4 4 4