Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T22:59:49+01:00
Dane
P - moc miksera = 250 W
U - napięcie zasilające mikser = 220 V
t - czas pracy miksera = 5 min = 300 s
szukane
W - praca prądu = ?
I - natężenie prądu
wzory
P = UI
W = UIt
P = UI
I = P/U = 250/200 = 1,136 A
W = UIt = Pt = 250 razy 300 = 75000 J = 75 kJ
odp
I = 1,136 A
W = 75 kJ
2010-03-04T23:03:06+01:00
Witam
dane: U=220V, P=250W, t=5min=300s
szukane: W, J
P = W/t
W = P *t = 250 W * 300s = 75 000 Ws = 75 kJ

P = U * J
J = P/U = 250 W/220V = 1,14 A

.......................................pozdrawiam
2010-03-04T23:05:20+01:00
Mocpradu elektr to iloraz pracy i czasu w którym mikser wykona dana pracę czyli P= W/t czyli z tego W = P*t[W*s]
W=250*300=75000J
Natęzenie pradu wyliczymy z zalezności na prace tj
( liczymy w Układzie SI 5min = 300s)
W= U*I*t[VAs] a więc I = W/U*t czyli I = 75000/220*300 [ J/Vs]
I = 25/22 A