Odpowiedzi

2010-03-04T23:06:50+01:00
150-1=149
x+y=40
5x+2y=149
x musi mieć w liczbie jedności 5 a y musi mieć w liczbie jedności 4
23*5=115
17 *2=38
23+17=40
x=23
y=17
Odp. Było 23 pięciozłotówek i 17 dwuzłotówek.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T23:07:47+01:00
N-ilość dwuzłotówek
k-ilość pięciozłotówek

1*1zł+n*2zł+k*5zł=150zł
n+k+1=41

n+k=40
n=40-k

1+(40-k)2+5k=150
(40-k)2+5k=149
80-2k+5k=149
3k=149-80
3k=69
k=69:3=23

n+23=40
n=40-23=17

Odp. Dwuzłotówek jest 17, a pięciozłotówek jest 23.


@UP byłeś min wcześniej :(
3 3 3