Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • mag7
  • Rozwiązujący
2010-03-04T23:11:41+01:00
1. Czynności życiowe.
a)odżywianie: samożywne
-fotosynteza
-chemosynteza: cudzożywne
-pasożyty:zdobywają pokarm od innych, żywych organizmów np.:gronkowce, paciorkowce
b)oddychanie-jest to proces wytwarzania energi w komórce.
*tlenowe(z użyciem tlenu)
*beztlenowe(fermentacja)
c)rozmnażanie
*bezpłciowe-przez podział komórki
*płciowe(przez wymiane materiału genetycznego)
2. Bakterie odgrywają ważną rolę w środowisku przyrodniczym jako destruenci rozkładający martwą materię organiczną i przyczyniając się w ten sposób do tworzenia próchnicy glebowej.
6 4 6
2010-03-04T23:14:40+01:00
Znaczenie Brakteri: rozkładają szczątki organizmów na substancje proste , wytwarzają toksyny, wywołują procesy gnilne, wywołują choroby, są organizmami pionierskimi, żyją w symbiozie z innymi organizmami. Ich czynności życiowe to odżywianie, oddychanie i rozmnażanie. ;D

Jeśli chciala byś więcej to napisz ;!! ;D ;pp
1 5 1