Odpowiedzi

2010-03-04T23:31:46+01:00
Pole rombu , które wynosi P=120. Nastepnie poniewaz przekątne w rombie zawsze przecinaja sie pod kątem prostym, masz cztery jednakowe trójkąty prostokątne o bokach 5 i 12 (przyprostąkątne) oraz x jako przeciwprostąkątna a zarazem bok rombu. Z twierdzenia Pitagorasa liczysz i wychodzi x=13. Ponieważ romb jest również równoległobokiem możesz zastować wzór na pole równoległoboku P=axh, gdzie a jest bokiem rombu a h szukaną wysokościa pole już masz obliczone , podstawiając pod wzór wyznaczasz h , które wynosi h=9,23
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T23:35:54+01:00
P=10*24/2=120

P=a*h
a²=12²₊5²
a²=144₊25
a²=169
a=13

120=13h
h=120÷13