Napisz równanie reakcji przedstawione na poniższym schemacie i nazwij wszystkie związki chemiczne występujące w równaniach
CaC2 -->A-->B--(HCl)>C--(KOH/H2O)>C2H5OH
To co jest w nawiasie ma być nad strzałką. Próbowałem rozwiązać to zadanie ale mi nie wychodzi. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T23:43:29+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
CaC2 -->A-->B--(HCl)>C--(KOH/H2O)>C2H5OH

CaC2 + 2H2O--->CH≡CH + Ca(OH)2
karbid + woda--->etyn + wodorotlenek wapnia

CH≡CH + H2------>CH2=CH2
etyn + wodór---->eten

CH2=CH2 + HCl---->CH3-CH2-Cl
eten + chlorowodór----->chloroetan

CH3-CH2-Cl + KOH---->CH3-CH2-OH + KCl
chloroetan +wodorotlenek potasu----->etanol + chlorek potasu
2010-03-04T23:48:22+01:00
CaC2 (karbid) + 2H2O -> C2H2 (acetylen) + Ca(OH)2 (wodorotlenek wapnia)

C2H2 + H2 -> C2H4 (etylen)

C2H4 + HCl -> C2H5Cl (chloroetan)

C2H5Cl + KOH / H2O -> C2H5OH (etanol) + KCl (chlorek potasu)