Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T00:28:08+01:00
1) x/4 = 2/3
3x=8
x=8/3

2)y/(3+2)=3/3
3y=15
y=5

3)a - dłuższa podstawa trapezu
b - krótsza podstawa trapezu
9/a=(1+3+2)/(3+2)
45=6a
a=15/2

9/b=(1+3+2)/2
6b=18
b=3

P=(a+b)h/2 = (7,5+3)x3/2 = 15,75

4)4,2 : (3+4) = 4,2:7 = 0,6
4 x 0,6 = 2,4 cm = 24 mm

5) Odp. d)

6) 2(5a+7a)=48
12a=24
a=2 cm
5a=10 cm

7)P trójkąta ABC = 3 x 4 : 2 = 6
24/6 = 4 - kwadrat skali podobieństwa
czyli skala k=2
więc 5k=5x2=10 cm

8)
6/4=3/2
9/6=3/2
3/2
odp.d)

9) odp.d)

10) odp.b) , bo stosunek pól figur podobnych jest równy kwadratowi skali podobieństwa


2 5 2
2010-03-05T00:32:13+01:00
1. 2 2/3
2. y=5
3. 15,75
4. 24 cm
5. każde dwa romby są podobne
6.10 cm
7. 10 cm
8.wszystkie
9. trojkąt o podstawie 3,5
10. 1000000 razy