Odpowiedzi

2010-03-05T00:15:25+01:00
Formy tę używamy w bierniku (np.tę kobietę)
), formy tą w narzędniku (np. tą kobietą)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-05T00:25:04+01:00
Końcówka zaimka będzie taka sama jak końcówka rzeczownika, np. tę książkę, piszemy tą dziewczyną, tę płytę ,tą jedną itp.
Formy tę, jako jedyna wśród zaimków przymiotnych ma końcówkę -ę. Por. analogiczne tamtą, moją, każdą i in. – wszystkie z końcówką -ą. tą biernikowe w języku mówionym.Mówimy tą sztukę ale piszemy tę sztukę.
1 5 1