Odpowiedzi

2010-03-05T08:40:45+01:00
Dane:
s=200m
t=20s
Szukane:
v=?

Wzór na drogę w ruchu jednostajnie przyśpieszonym
s=1/2*a*t²
po przekształceniu:
a=2s/t²
a=400m/400s²
a=1m/s²

Wzór na przyśpieszenie
a=delta v / delta t
delta v = a * delta t
delta v = 1m/s² * 20s = 20m/s = 72km/h
Po tym czasie samochód uzyskał prędkość 20 metrów na sekundę czyli 72 kilometrów na godzinę.
2 3 2
2010-03-05T08:41:49+01:00
Dane:
t=20s
s=200m
Szukane:
v=?
t=2*s/v
v=2*200/20
v=400/20
v=20m/s
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T08:59:36+01:00

Dane:
a = 1 m/s^2

t = 20 s

v = ?

Samochód rusza z v=0, więc:
v = 20s * 1m/s^2 = 20 m/s

20m-----------1s
x[m]-----------3600s
-----------------------------z proporcji:

x = 20m * 3600s/1s = 72000 m = 72 km

v auta = 72km/3600s = 72km/godz
3 2 3