Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T09:52:38+01:00
P=84cm²
a=13
b=14
c=15

P=ah/₂

84=13*h₁/2
168=13h₁
h₁=12,9cm
--
84=14h₂/2
168=14h₂
h₂=12cm
--
84=15h₃/2
168=15h₃
h₃=11,2cm
5 4 5
2010-03-05T11:50:36+01:00
Trójkąt o bokach długości 13cm, 14 cm, 15cm, ma pole równe 84cm kw. Oblicz długość wszystkich wysokości tego trójkąta.

PΔ=1/2*podstawa * wysokośc

Podstawą może byc każdy bok tylko wtedy mamy wysokośc spadającą na ten bok

bok 13 cm

84=1/2*13*h
h=168:13
h=12 i 12/13 cm

bok 14 cm

84=1/2*14*h
h=168:14
h=12 cm

bok 15 cm

84=1/2*15*h
h=168:15
h=11,2 cm

1 5 1