Odpowiedzi

2010-03-05T11:42:16+01:00
Mama, tata i syn mają razem 93 lata. Syn jest trzy razy młodszy od mamy, a mama dwa lata młodsza od taty. Ile lat ma każde z nich?

x-wiek mamy
y-wiek taty
z-wiek syna

x+y+z=93
x:3=z
x+2=y

x+(x+2)+(x/3)=93 /*3
3x+3x+6+x=279
7x+6=279 /-6
7x=273 /:7
x=39

z=39:3=13

y=39+2=41

Mama ma 39 lat, Tata 41, a syn 13.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T11:44:22+01:00
X-wiek matki
1/3x-wiek syna
x+2-wiek ojca

x+1/3x+x+2=93
2 1/3x+2=93
7/3x=93-2
7/3x=91 /:7/3
x=39 wiek matki
1/3*39=13 wiek syna
x+2=39+2=41 wiek ojca
2 5 2