Informacja do zadania:
Tlenek magnezu ma zastosowanie do produkcji cegieł którymi wykłada się wnętrza pieców hutniczych związek ten stosuje się również w medycynie jako skladnik leków przeciw nadkwasocie (dolegliwości polegającej na nadmiernym wydzielaniu się w żołądku kwasu solnego)

Zadnie
a) Napisz w formie cząsteczkowej równanie reakcji zachodzącej w żołądku po zażyciu przez osobę cierpiącą na nadkwasotę leku zawierającego tlenek magnezu
b) Określ jaki charakter chemiczny (kwasowy, zasadowy, obojętny) przejawia tlenek magnezu w tej reakcji

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T12:20:00+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A)
MgO +2 HCl----->MgCl₂ + H₂O

b)
MgO------charakter zasadowy
2010-03-05T16:57:46+01:00
A)
MgO+2HCl → MgCl₂+H₂O

b)
zasadowy
1 3 1