Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T14:14:57+01:00
Moim zdaniem miłosierdzie jest to:
-pomoc innym,
-troska o innego,
-motywować do dobrego życia,
-być wsparciem dla innych,
-stawać w obronie życia,
-nie uczuć lenistwa,
-pomagać biednym .
11 3 11
2010-03-05T15:01:18+01:00
Miłosierdzie to nic innego jak uosobienie życzliwości, wykorzenienie przejawów nienawiści, pomoc drugiemu człowiekowi szczególnie w niebezpieczeństwach, pomoc innym w cierpieniu, w zagrożeniach, w różnych formach nieszczęścia.
Miłosierdzie jest łaskawością, jest spełnianiem uczynków miłości: upominaniem grzeszących, pouczaniem nieumiejętnych, dobrą radą dla wątpiących, pociechą dla strapionych, jest przebaczeniem winowajcom. Miłosierdzie to także pomoc potrzebującym w sensie materialnym: miłosierdzie to przekazanie jedzenia głodnemu, spragnionemu podanie wody, przekazanie ubrania tym którzy nie mają itp. Miłosierdzie to nie pragnie zła i krzywdy drugiej osoby.
Miłosierdzie ma swoje źródło w Bogu, w Chrystusie i jest potężniejsze niż grzech. Jest tym, co głosi i wyznaje Kościół oraz tym, czym Kościół żyje.
Jest także zrozumieniem Krzyża. Miłosierdzie jest udziałem w krzyżu Chrystusa.
13 3 13