Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T12:31:41+01:00
1)12-3x²=0
3x²=12/3
x²=4
x=2

4(x²+2)=8
4x²+8=8
4x²=8-8
4x²=0
2)
-4x²+2x-5=0
Δ=4-4*(-4)*(-5)
Δ=4-80=-76
brak rozwiązania
x²+10=7x
x²-7x+10=0
Δ=49-4*1*10
Δ=49-40=9
√Δ=√9=3
x₁=(7+3)/2=5
x₂=(7-3)/2=2
2010-03-05T12:36:51+01:00
1) 12-3x(do kw.)= 0
3(4-x(do kw.))= 0 wyłączamy 3 przed nawias, dzielimy przez 3
4-x(do kw.)= 0 przerzucamy x na prawo
4 = x(do kw.) pierwiastkujemy
x = 2 lub x= -2

odp. x należy do zbioru liczb {-2,2}