Reakcja rozkładu tlenku azotu jest reakcją gazową i przebiega następująco:
2N₂O₅-->4 NO₂+O₂
przedstaw interpretację ilościową powyższego równania reakcji chemicznej, uzupełniajac miejsca wykropkowane w tabeli

Ilośc reagentów : ........... ............. .......
Nazwa reagentów :Tlenek azotu (V) Tlenek Azotu (IV) Tlen


Ilośc moli : 2 mole cząsteczek ...mole cząst. ..mole cząst.
MASA: .....g ...g. 32g.
Objętośc: .... dm³ ...dm³ 22,4dm³


Prosze o pomoc !!!
Daje naj !!!

2

Odpowiedzi

2010-03-05T13:08:11+01:00
Ilość reagentów:substraty:2 mole tlenku azotu(V), produkty:4 mole tlenku azotu (IV) i jeden mol tlenu
Ilośc moli : 2 mole cząsteczek N₂O₅mole,4 mole cząst. NO₂,1 mol cząst.O₂
MASA: 216g,184g, 32g.
Objętośc: 44,8dm³, 89,6dm³, 22,4dm³
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T13:16:23+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Ilość reagentów:...2.........................4.......................1
Ilośc moli : 2 mole cząst. N₂O₅....4 mole cząst. NO₂......1 mol cząst. O₂
MASA: .........216g.......................184g....................32g
Objętośc: ...44,8dm³..................89,6dm³................22,4dm³