1. Basen, którego wymiary wynoszą 25m x 10m x 2m, napełniono wodą do wysokości 1,98m. Ile litrów wody wyleje się z basenu, jeżeli zanurkuje w nim jednocześnie 100 osób? W obliczeniach przyjmij, że ciało człowieka ma objętość około 0,06m³.
( wiem, że ma wyjść 1000 litrów, ale jak to obliczyć?)
2. Do szklanki, w której mieści się 250 ml, wlano 200 ml wody i wrzucono do niej dwie sześcienne kostki do gry. Krawędź każdej kostki jest równa 2 cm. Ile takich kostek trzeba by jeszcze dorzucić do szklanki, aby woda zaczęła się wylewać ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T13:16:08+01:00
1)
V=25*10*2=500m³
V₁=25*10*1,98=495m³

Vczlowieka=0,06m³
V₁₀₀=0.06*100=6m³

V₁+V₁₀₀=495+6=501m³
501m³-500m³=1m³ - tyle sie wyleje
1m³=1000dm³=1000l

odp wyleje sie 1000litrow wody ;]

2)2. Do szklanki, w której mieści się 250 ml, wlano 200 ml wody i wrzucono do niej dwie sześcienne kostki do gry. Krawędź każdej kostki jest równa 2 cm. Ile takich kostek trzeba by jeszcze dorzucić do szklanki, aby woda zaczęła się wylewać ?
V=250ml=0,25l=0,25dm³
V₁=0,2dm³
2cm=0,2dm
Vkostki=0,2*0,2*0,2=0,008dm³
V2kostki=2*0,008=0,016dm³
V-V₁=0,05dm³
0,05-0,016=0,034dm³
0,034/0,008=4,25 - czyli zeby woda sie zaczela wylewac musimy jeszcze wzucic do szklanki 5 kostek :)
7 4 7
2010-03-05T13:28:59+01:00
Zad1
25m*10m*2m=500m3
25m*10m*1,98m=495,3
100*0,06m3=6m3
495+6=501m3
501m3-500m3=1m3
p=m/V
pw=1000kg/m3
m=v*p
m=1000kg/m3*1m3=1000kg
m=1000l
zad2
250ml=0,25dm3
200ml=0,20dm3
2cm=0,2dm3
(0,2dm)3=0,008dm3
0,25dm3-0,2dm3=0,05dm3
0,05/0,008=w przybliżeniu 7
7-2=5
trzeba do tych dwóch kostek dożucić jeszcze 5 żeby woda się wylała

2 3 2
2010-03-05T13:31:19+01:00
Zad1.
m₃=1000l
basen=25mx10mx2m=500m³=500 000l- jeżeli zapełniony cały wodą
woda w basenie 25mx10mx1,98m=495m³-495 000l wody

100 osób x 0,06m³=100x60=6000l - stan wody zwiększy sie
495 000l+6 000l=501 000l
wyleje siuę 1000 l wody
zad2.
1cm³=1ml
kostka=8cm³=8ml
2x8ml=16ml
wody 200ml+16ml=216ml brakuje 34ml
5 kostek trzeba wrzucić ,aby woda sie wylała 40ml
jeśli coś nie jest jasne proszę pisać pozdrawiam
1 4 1