Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-05T13:27:24+01:00
Warszawa to stolica i największe miasto Polski, położone w środkowo-wschodniej części kraju, na Mazowszu nad rzeką Wisłą.Warszawa jest ośrodkiem naukowym, kulturalnym, politycznym oraz gospodarczym na skalę europejską.
Mieszczą się w niej siedziby parlamentu, Prezydenta RP, Rady Ministrów i innych władz centralnych. Warszawa jest także stolicą województwa mazowieckiego. Warszawa jest największym polskim miastem pod względem liczby ludności (1 711 466 zameldowanych mieszkańców w czerwcu 2009 r.) i powierzchni (517,24 km² łącznie z Wisłą).
Warszawa, a w szczególności warszawskie Śródmieście, należy do najważniejszych centrów biznesu w Europie Środkowej.Warszawa jest drugim największym po Górnośląskim Okręgu Przemysłowym ośrodkiem miejsko-przemysłowym w kraju.
Jak w wielu innych dużych miastach, również w Warszawie infrastruktura transportowa jest niewystarczająca w stosunku do ciągle rosnących potrzeb. Układ dróg i ich przepustowość nie są dostosowane do stale wzrastającego natężenia ruchu samochodowego.Warszawa nie posiada obwodnicy, a większość ruchu na osi wschód-zachód odbywa się przez centrum miasta.
Warszawa posiada dwa kluby piłkarskie występujące w Ekstraklasie, jeden koszykarski, jeden siatkarski oraz kilka mniejszych klubów sportowych. Warszawskimi pierwszoligowcami są Legia Warszawa (piłka nożna), AZS Politechnika Warszawska (siatkówka) i Polonia Warszawa (koszykówka i piłka nożna).

10 4 10
2010-03-05T18:01:31+01:00
Warszawa (Miasto Stołeczne Warszawa) – stolica i największe miasto Polski, położone w środkowo-wschodniej części kraju, na Mazowszu nad rzeką Wisłą.
Warszawa jest największym polskim miastem pod względem liczby ludności (1 711 466 zameldowanych mieszkańców.Warszawa jest ośrodkiem naukowym, kulturalnym, politycznym oraz gospodarczym na skalę europejską. Mieszczą się w niej siedziby parlamentu, Prezydenta RP, Rady Ministrów i innych władz centralnych. Warszawa jest także stolicą województwa mazowieckiego. Warszawa jest jedynym miastem w obecnych granicach Polski odznaczonym Krzyżem Srebrnym Orderu Wojennego Virtuti Militari (a drugim w historii Polski miastem, po Lwowie).


10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T18:28:45+01:00
Warszawa jest miastem niezwykłym, położonym w środku Europy, na przecięciu szlaków komunikacyjnych z zachodu na wschód i z północy na południe kontynentu. Frapuje przyjezdnych historią i klimatem. Ciekawi swoją odmiennością. Tu przenikają się wpływy kultury zachodniej i wschodniej Europy. Tradycja spotyka dzień jutrzejszy. Miasto zaskakuje dynamicznym rozwojem - niemal co dzień pojawiają się nowe inwestycje, zmieniające jego oblicze.

Zachęcamy do poznania miasta pełnego kontrastów. Tutaj po wojennych zniszczeniach zabytkowe pałace, kościoły, gmachy i zespoły architektoniczne zrekonstruowano z wielką pieczołowitością. Dziś budowle historyczne sąsiadują z nowoczesną architekturą. Warszawskie zabytki i pamiątki z przeszłości zostały docenione przez UNESCO, dzięki czemu warszawska Starówka została uhonorowana wpisem na listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego.

Zwiedzanie miasta można doskonale połączyć z uczestnictwem w którymś z wydarzeń kulturalnych: niezapomniane wrażenia pozostawiają plenerowe koncerty fortepianowe, odbywające się przy pomniku Chopina w Łazienkach. Co roku stolica gości wykonawców o ustalonej światowej renomie, biorących udział w międzynarodowych festiwalach i konkursach, na przykład w Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej "Warszawska Jesień", "Jazz Jamboree" czy Warsaw Summer Jazz Days.

Warszawa jest dobrze przygotowana na przyjęcie gości. W około 200 obiektach na turystów czeka 20 tys. miejsc noclegowych, przy czym zarówno standard, jak i formy noclegów dostosowano do różnych potrzeb i warunków finansowych gości. Tak, więc obok hoteli o zróżnicowanym standardzie na turystów czekają także schroniska i kampingi. Od połowy lat osiemdziesiątych możliwościami inwestowania w Warszawie zainteresowały się międzynarodowe korporacje hotelowe. Do dziś powstały obiekty takich sieci jak: Le Royal Meridien, Holiday Inn, Intercontinental, Mariott, Mercure, Sheraton czy Ibis.

Zabudowa wielkomiejska współistnieje z otwartą przestrzenią skwerów, parków i ogrodów. Tętniąca życiem metropolia bez trudu odnajduje się w Europie. Pozostawia niezapomniane wrażenia gościom i oferuje szanse tym, którzy zdecydują się zostać tu na dłużej.
17 4 17